Man kan ändra sitt sätt att tänka på

Som vanligt typ.

Jessica: fan vad skit allt är, allting går alltid åt helvete.
Jag: visst är det så. men man lär sig alltid något.
Jessica: nej, allt är skit och det blir som det är.
Jag: fast det blir ändå bättre. man kan ju faktiskt ändra sitt sätt att tänka på, så att allting inte känns som skit hela tiden.
Jessica: nja...(börjar sjunga) jag vill tacka livet....

Slut på diskussionen.

Men det var en trevlig kväll och jag tror nog visst att Jessica kan ändra sitt sätt att tänka på. Allt behöver inte alltid gå åt helvete, men om man är inställd på det så är chansen ganska stor att just detta händer.
Idag är det en jävlig dag på jobbet. Nästan ingen har varit inne och jag har inte sålt nåt. Dessutom måste jag snart iväg och hitta en ny parkering, eftersom jag ställde mig på fyra-timmars stället. Fan nu blir jag arg av att tänka på det, jävla idioter som tar min parkeringsplats!!!
Jag hade ju kunnat gå till jobbet iofs, eftersom jag behöver motion nu. Jag hade tänkt att gå ner 5 kilo i sommar....hmm, det slutar nog med att jag går upp fem. Jag är ganska dålig på sånt.

Nu ska jag ringa Filiz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0