Du gav mig en nyckel av guld och pärlemor

Det verkar inte så mycket bättrre än att jag har tappat  bort min plånbok. Jag hoppas att det inte är så, men den ligger inte i min väska och jag kan inte komma på några andra ställen där den kan vara.
Jag sitter på biblioteket och läser en bok om häxor, fast den var inte så himla bra liksom. Så nu ska jag byta upp mig, till en bok om astrologi. Det är något som jag aldrig har brytt mig särskilt mycket om, men jag tror nog att det kan vara intressant. Vidare hittade jag även en bok om hur man tränar upp sitt sjätte sinne och det hade väl inte varit helt fel.
Det är jobbigt att vara hungrig och samtidigt inte vara det, att vara trött och pigg på samma gång. Att bara sitta och vänta. Att vara täppt i hela huvudet. Jag tror att jag kommer något på spåren.
En jättegammal man kommer precis förbi, han har gympaskor som knarrar och hans mun är halvöppen. Varför blir det så på gamla människor? Väntar de på mat?
Nej, lite Eyvind Johnson att värma mitt hjärta med och sen lista ut hur  jag ska posta mina brevböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0