Strange Weather

Jag har vaknat flera gånger i natt. Det har varit märkligt. Som om jag inte riktigt har sovit alls.
Snart ska jag ta mig upp ur sängen. Det känns bra, även om jag vet att jag borde ligga kvar en liten stund till och kolla på olika anteckningar istället.
Men jag har bestämt mig för att gå till Lindas kyrka idag och hon blev så glad när jag berättade det, så nu finns det väl ingen återvändo. Så jag borde gå upp och klä mig propert, som sig bör när man kommer till en ny församling.

Jag satt och sydde och såg på Titanic igår, när jag egentligen borde ha pluggat på grabbarna grus. Sociologi kan väl fylla sin funktion för all del, men jag håller inte direkt med alla dessa gubbar.
Vi förändras och samhället med oss. När våra tankebanor ändrar riktning, så gör även allt omkring oss det.
Vi glömmer lätt hur mäktig tankens kraft är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0