Gaudeamus igitur iuvenes dum sumus

Det är mycket nu. mest känslor antar jag. Jag vaknade för en halvtimme sedan, pigg och glad. Nu är jag också glad men ändå letar sig ett par tårar för mina kinder. Snart är det över.
Jag hittade det latinska citaten från vårt förra prov och jag antar att det utlöste det hela. Att se hur många av de uttryck som romarna yttrade för flera tusen år sedan fortfarande kan vara aktuella, inte minst nu när studenten är så nära. Så, jag tänkte börja med att påminna oss om dessa kloka ord, idag: Låt oss alltså glädja oss medan vi är unga.

Så, om en och en halv timme så sätter mitt sista latinprov igång. Jag känner mig ganska säker, men jag ska plugga in det sista nu. Ord har en tendens att förändras i ens huvud. Förövrigt så skall musiken även vara inlämnad idag, men jag har inte fixat den sista skivan. Det får vi ta senare idag. Efter provet, efter alla arbeten, efter alla filmanalyser, efter allt.
Jag längtar till måndag eftermiddag, till den lättnaden som kommer infinna sig.

P.s. Det är bara två veckor kvar till studenten!!! Då får man bli så här full och glad:

image138




Kommentarer
Postat av: tini

HAHAHAHAh tack maria för den "skiiiitsnygga" bilden på mig, verkligen. Ja full och glad, det är jag!

2008-05-22 @ 22:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0