Stockholmsveckans sorgligaste idioter

Jag har klätt mig fel. Värmen irriterar mig. Alla jävla turister irriterar mig. FÖRSVINN! Ni kan väl ändå köpa nåt om ni bara ska vara här och jävlas. Kom in till mig och handla upp pappas pengar på ett födelsedagståg eller en badring.  



Nej, egentligen så får de väl vara här så mycket de vill för mig Men jag tolererar inte när de stör och förstör min stad. Som när de gå runt och super och slänger glasflaskor...på förmiddagen! Och jag vill ju inte skylla det på stockholmarna som är här på Stockholmsveckan, för de brukar vara ganska lugna om man jämför med wannabebratz. De patetiska jävlarna som har sparat hela året för att slänga bort pengarna på en vecka i Visby. Sorgligt.
Visst de är också stockholmare, men mest är det löst pack från norra och västra Sverige. Det är tur att jag bara behöver jobba inne i stan och sen kan åka till Stenkyrka.

De rör sig på samma sätt. Ett segt gångsätt, med äckligt genomträngande blickar. De måste glo, överallt, måste se vad som händer. Håret är flottigt av vax, en kammad sidbena är årets look. Tjejerna har visst glömt halva garderoben hemma, för det är inte mycket tyg som täcker deras kroppar. En tjej går förbi, jävligt fit med silikonpumpade tuttar och alldeles för mycket klet kring mun och ögon. Ett par meter bakom kommer två tjejer i storlek large, med cellulitbeklädda ben som ingen brun-utan-solkräm kan dölja, men man ser att de tillhör samma sort som silikonbruden. De klär sig likadant, i pastell eller neon. Korta jeanskjolar eller knappt befintliga shorts. De äcklar mig.
Killarna är nog värre ändå, för dessa typer finns inte alls på Gotland vintertid. Tack för det!
Med korta shorts de med, fräcka skor och pikétröjor (om man har sån tur att de bär tröjor), så segar de sig upp för backen. Tio minuter senare vänder de tillbaka med systemetkassar fyllda med rosé och corona. Jag ryser vid tanken på att se dessa människor röra sig till musik. Randigt eller färglatt är de två trenderna som dominerar hos herrarna i år. Otroligt enkelspårigt och primitivt. Jag undrar för mig själv vem flockens leadre kan vara. Vem ska man klubba till, vilken får de andra att falla när han själv viker.
Djävulen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

wtf?? flytta från gottland när vecka 29 komer daaa!!

2009-07-16 @ 12:48:53
Postat av: Anna

helt rätt! åk hem med er!!

2009-07-16 @ 12:57:14
Postat av: Jessika

äh, de är ju bara en vecka och medeltidsvckan är väl minst lika jobbig....

2009-07-16 @ 15:20:49
Postat av: ooo

WORD

2009-07-16 @ 15:23:08
Postat av: MaryM

medeltidsveckan är inte alls lika jobbig, förvisso finns "hela-visby-är-ett-festivalområde"-känslan kvar, men istället för att spy på stan så beundrar de den. det gillar jag.

2009-07-16 @ 15:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0