Sweet Magnus Lindberg

Jag behöver ingen lag
och inga djävla föredrag
Du är du och jag är jag
och är det så att din väg
ändå går precis intill
Så kan vi bara hjälpas åt
att komma dit vi vill

Jag kan inte äga dej
och peka ut nån väg åt dej
Jag kan bara ta din hand
och kyssa dina röda läppar

Jag är lite trött idag, men har ändå kraft att uppskatta bra musik. Lyssnar på Magnus Lindberg, både gammalt och nytt. Det är rätt spännande att han fortfarande är lika bra, att han kan leverera texter på svenska. Min favvi av de nya är såklart "I väntan på vaddå?", typ aaasnice.
Svenska musik kan vara så otroligt bra. Ta ola Magnell till exempel, vilket jävla geni. Allt som kommer ur hans mun låter ju vettigt, med lite musik till förstås. "Nya perspektiv" är ju hur bra som helst, både låten och hela skivan.

När du tappat alla fästen och kontakter
Och blir varse ditt förödda kapital
När du rusat blint och hamnat på din akter
Och sörjer dina svikna ideal


När du saknar dina vänner och garanter
Och står mol allena på din piedestal
I en skock av illojala gratulanter
Som väntar sej att du ska hålla tal


Och när du inte längre har nån chans att vända
Och har tappat sista tråden till ditt trygga gamla liv
Det är då, först då som saker börjar hända
Det är då som du kan börja skönja nya perspektiv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0