Årsmöte och annat möte

Årsmötet igår gick bra, jag och Josef började bara skrika på varandra vid ett tillfälle. Vi bildade en förening, något som Sven har väntat på i 29 år. Det är rätt tufft, att försökt att få med de andra i 29 års tid, men ständigt blivit motarbetad. Så det var inte bara en stor dag för klubben MGB, utan även en stor dag för Sven Barnens Vän.
Maten var god, efterätten ännu godare. Idag ska vi träna som den nybildade pärkföreningen MGB.
Hu, jag hoppas att jag inte ska jobba på tisdag för då har vi träningsmatch mot Essendon (fem eller fyra eller sex). Vi spöade dem fett hårt på Stånga förra året, om jag inte minns fel. Jag hoppas att vi ska kunna göra om det, eftersom de ändå blev laget som gick upp.

Efter årsmötet så trodde jag egentligen att jag hade planer, men tydligen inte. Bråk uppstod och jag blev sjukt ledsen. Men inget ont som inte har något gott med sig, jag hängde på Mathias och mötte upp Marcus.
Marcus bad om ursäkt igen för balen, något som han verkligen inte hade behövt göra.
Kvällen rullade på och jag kunde inte låta bli att bråka lite med Mathias och fråga om hans alkoholvanor. Jag sa hur jag uppfattade situationen och då brast det, mycket annat kom fram och det blev en ordentlig ventilering.
Sedan fick jag höra många fina ord om mig, så att jag verkligen blev helt rörd. Tack Marcus!
Vi fortsatte att prata om jobbiga saker, tror nog att vi löste varsitt problem inatt. Klockan halv sex tvingade jag mig själv att stänga ögonen och knalla in i drömmarnas värld. Gick upp vid tolv och cyklade hem, nu är det pärkträning om fyrtiofem minuter och jobb klockan fyra.

Mitt liv är så vackert just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0