Jag hade inte tänkt att försvinna

Träffade rätt, när jag träffade dig
men du ville inte förstå
Kanske, nästa gång vi ses,
att du kommer älska mig då
Om du ger mig en chans

För det finns ingen så vacker som jag
Det är mig du vill ha, mig du vill ha
Det finns ingen så underbar
Det är mig du vill ha
Det lovar jag dig

Somliga är vänner ett tag
Och andra är för ett liv
Somliga tar vad dom vill ha
Men ingen är som vi
Om du ger mig en chans

För det finns ingen så vacker som du
Det är dig jag vill ha, dig jag vill ha
Det finns ingen så underbar
Det är dig jag
vill ha

För jag tror inte på att det är för jobbigt, jag tror inte på att det inte ger mer än vad det tar. Jag tror att man har olika förhållningssätt i relationerna till andra människor och att inget behöver vara direkt negativt.

Jag tror att man kan ändra sitt sätt att tänka på. Jag tror alltid det finns en lösning, så länge människan är stark. Och det krävs mycket för att en människas inre stryka ska försvinna. Man kanske rentav upptäcker att man är starkare än vad man först trodde, men att man har lagt sin energi på fel saker.
Jag tror att med rätt verktyg och rätt sorts stöd, då kan man fixa nästan vad som helst som har blivit knasigt i en själv. Annars skulle jag aldrig ha mått så bra. Men jag säger inte det här bara för att det fungerade för mig, utan för att jag verkligen tror på att man kan ta sig ur en situation när man väl har uppmärksammat den.

Samtidigt så måste man acceptera dem som ger upp, de som inte tycker att det är värt att jobba för att ha kvar en annan människa i sitt liv. De som inte tycker att det är värt att jobba för sig själv.
Tyst ska man stå och se på.
Respektera.
Trots att man vet, trots att jag vet, att du inte behöver göra dig själv så jävla illa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0