Han kom som ett yrväder en aprilafton och hade ett höganäskrus i en svångrem om halsen

Idag är en trött dag. Fast nu har både jag och skruttan sovit en skvätt. Det bidde så, efter pannkakor och en lång vandring. Imorse kom hon hit supertidigt och så drack vi varm choklad med vispgrädde. Sen fick hon måla och jag bakade lite scones. Tänkte skriva bröd, men scones klassas väl inte riktigt som bröd tror jag...? Jag kanske får lära mig det när jag utbildar mig till konditor, som en extra kurs eller nåt.

Sen åkte vi till Slite och lämnade en städad bil, en överraskning som uppskattades. Vi köpte hostmedicin på apoteket och mer på konsum, men medicinen var inte så äcklig att den riktigt behövdes. Sen åkte vi buss!!! Skoj! Fast jag somnade en snabbis, kom inte alls i säng i tid som jag lovade mig själv igår.
När vi kom in till stan, så fanns det ingen passande buss, så lillfisen och jag traskade heeela vägen hem till Stäven igen. Vissa stunder var det bara tanken på pannkakor och lekplatsen här som höll modet uppe. Det är inte lätt att vara liten, speciellt inte när man hostar så mycket som Joline gör nu.

Nej, nu ska det lekas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0