Första Maj

Var det verkligen förra året Maja åkte till Uppsala över Valborg? Då hon berättade om det slagfält av utmattade, berusade människor som mötte henne när hon anlände till staden. Jag har för mig att klockan inte var mer än nio heller, lagom tid att börja partaja för en gotlänning, men si det duger inte åt uppsalaborna inte. Jag ska fråga mig bror om saken, han bodde ju trots allt där i hela två år.

Såhär såg det iaf ut 1933


Idag så blir det tvättning och städning som står högst upp på listan. Sedan får jag se om min fina vän och alltings mittpunkt tänker höra av sig. Det hade varit trevligt, eftersom hon inte allt för ofta befinner sig på ön. En sväng till Brucebo eller en cigg i solen, vad som hade räckt.
Måste få tag på Keps också. Jag försöker vara all den Groove jag kan vara, men ibland känns det som om det inte räcker till. Hur talar man om för någon så att de förstår, att man alltid finns där för den? Att man alltid är en trygghet, att man alltid har massor av kärlek, endast avsedd för just denna människa? Jag får lista ut något...en låda kanske? Eller kanske kunde Severin...?

Meh, jag skulle ju tänka på mig själv lite, det sa jag ju igårkväll. Och vad gjorde jag då? Åkte runt och träffade folk och väntade på att supawomahCatgirl skulle höra av sig. Det gjorde hon till sist, hon var på väg till Munken...
Så, det blev en halv barnpizza och en bok i sängen. Det kallar jag vardagslyx.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah ja till sist, huuu va jag känner mig kass..

2010-05-01 @ 20:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0